16/03/2005 anasayfa>>> <<<önceki gün   bugün   sonraki gün>>>
English
yenibir.com
Genç Hürriyetim
Agora
Gündem
Avrupa Birliği
Dünya
Ekonomi
Spor
Yaşam
Teknonet
Tüm Haberler
Yazarlar
Kültür Sanat
Magazin
Özel Dosyalar
Hava Durumu
Astronet
Televizyon
HÜRRİYET EKLER
Bilim
e.yaşam
Otoyaşam
Seyahat
Pazar
Cumartesi
Cuma
Kelebek
Yaşam Son Güncelleme 19:41
16.03.2005
Vitaminlerin fazlası zarar
 

Chicago

“Gençlik iksiri” olarak bilinen E vitaminini içeren hapların yüksek dozda alınmasının, kalp krizi ile kanseri önlemediği, aksine şeker hastalarında ve damar tıkanıklığı olanlarda kalp yetmezliği riskini artırabileceği bildirildi.

Amerikan Tıp Birliği dergisinin haberine göre, E vitamininin, kalp krizi ve kanser üzerindeki etkileri üzerine yapılan bir araştırma, vitamin hapının aşırı dozda alınmasının bazı hastalarda olumsuz sonuç verebileceğini ortaya çıkardı.

Araştırma, E vitamini haplarının, kalp krizi riskini azaltmadığını ve kansere etkisi olmadığını gösterirken, McMaster Üniversitesi kardiyologlarından Dr. Eva Lonn, hapların, kalp yetmezliğiyle bağlantısının açıklık kazanmadığını, ancak yüksek dozda alınmasının antioksidan dengesini bozabileceğini söyledi.

Lonn, sadece E vitamini hapları üzerinde yapılan araştırmanın, vitamini içeren yiyecekleri kapsamadığını da belirtti.

 
(aa)


Ana Sayfa | Son Dakika | Tüm haberler | Gündem | Dünya | Ekonomi | Spor | Yaşam | Bilim-Teknoloji | Yazarlar
Kültür Sanat | Magazin | Özel Dosyalar | Piyasanet | Hava Durumu | Astronet | Televizyon
İnsan Kaynakları | | Arama+Arşiv | Bize ulaşın | Yardım
© Copyright 2005 Hürriyetim
www.hurriyetkurumsal.com