09/01/2005 anasayfa>>> <<<önceki gün   bugün   sonraki gün>>>
English
yenibir.com
Genç Hürriyetim
Agora
Gündem
Avrupa Birliği
Dünya
Ekonomi
Spor
Yaşam
Teknonet
Tüm Haberler
Yazarlar
Kültür Sanat
Magazin
Özel Dosyalar
Hava Durumu
Astronet
Televizyon
HÜRRİYET EKLER
Bilim
e.yaşam
Otoyaşam
Seyahat
Pazar
Cumartesi
Cuma
Kelebek
Yaşam Son Güncelleme 11:15
09.01.2005
Hiperaktif çocuklara balık yağı

Özellikle hiperaktivite gözlenen çocuklarda, daha çok soğuk deniz balıklarından elde edilen omega-3 yağ asidi içerikli şurupların, rahatsızlığın giderilmesinde büyük yarar sağladığı bildirildi.

Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Hasan Koç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hamilelik sırasında dengeli beslenmeyen annelerin çocuklarında vitamin ve mineral eksikliğine bağlı olarak bazı rahatsızlıklar görüldüğünü söyledi.

Çocuklarda bu tür rahatsızlıkların görülme sıklığının, yaygın düzensiz beslenmeye bağlı olarak Türkiye'de daha fazla olduğunu ifade eden Koç, “Hamilelik ya da bebeklik döneminde, beyinsel gelişim için gerekli vitamin ve mineralleri alamayan çocuklar için, derin ve soğuk sularda yaşayan balıklardan elde edilen Omega-3 yağ asidi takviyesi önerilmektedir” dedi.

ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİNE DE İYİ GELİYOR

Omega-3'ün balık yağında bulunduğunu belirten Koç, şunları kaydetti:

"Özellikle hiperaktivite gözlenen çocuklarda, omega-3 yağ asidi içerikli şuruplar, rahatsızlığın giderilmesinde büyük yarar sağlıyor. Bunu hastalarımızda net bir şekilde gözlemliyoruz. Bu vitamin grubunun yararlı olduğu bir başka rahatsızlık ise ilköğretim çağındaki çocuklarda sıkça görülen dikkat eksikliğidir. Omega-3 yağ asidi içerikli şuruplardan, uzman doktorun öngördüğü zaman dilimi içinde düzenli olarak kullanan çocuklarda dikkat toplama güçlüğü azalmaktadır. Omega-3 yağ asidi içeren ve tüm eczanelerde rahatlıkla bulunabilen bu şuruplardan, 1-6 aylık bebeklere günde 1 çay kaşığı, 7-12 aylık bebeklere 1 tatlı kaşığı, 1 yaş üzeri çocuklara ise 1 yemek kaşığı içirilebilir. Söz konusu ilaçların, hekim gözetiminde kullanılmasında yarar vardır.”

Koç, Türkiye'de Omega-3 yağ asidi kullanımının sağladığı yararlarla ilgili bilimsel bir araştırmanın henüz yapılmadığını, ancak Avrupa'da yapılan araştırmaların, vitamin-mineral eksikliği tespit edilen çocukların, Omega-3 yağ asidi verilmesiyle beyinsel gelişme gösterdiğini ortaya koyduğunu söyledi.

Söz konusu vitamin bileşeninin, sadece bebekler ve çocuklar değil, tüm yaş grubundan kişiler tarafından da kullanılabileceğini, doğal olarak elde edildiği için bugüne kadar herhangi bir yan etkisine rastlanmadığını sözlerine ekledi.

 
(aa)


Ana Sayfa | Son Dakika | Tüm haberler | Gündem | Dünya | Ekonomi | Spor | Yaşam | Bilim-Teknoloji | Yazarlar
Kültür Sanat | Magazin | Özel Dosyalar | Piyasanet | Hava Durumu | Astronet | Televizyon
İnsan Kaynakları | | Arama+Arşiv | Bize ulaşın | Yardım
© Copyright 2005 Hürriyetim
www.hurriyetkurumsal.com