English
yenibir.com
Genç Hürriyetim
Agora
Gündem
Politika
Avrupa Birliği
Dünya
Ekonomi
Spor
Yaşam
Teknonet
Tüm Haberler
Yazarlar
Kültür Sanat
Magazin
Gezi
Özel Dosyalar
Hava Durumu
Astronet
Televizyon
HÜRRİYET EKLER
Otoyaşam
Seyahat
Pazar
Cumartesi
Cuma
Kelebek
Yaşam
30.03.2004
E vitamini, mesane kanseri riskini yüzde 50 azaltıyor
 

Ispanak gibi yeşil sebzeler, biber, ayçekirdeği, fındık, fıstık, badem, zeytin ve zeytinyağında bulunan E vitamininin mesane kanseri riskini yüzde 50 azalttığı ortaya çıktı.

E vitamininin kalp krizine karşı koruduğu yıllarca tartışıldı, ancak somut veriler elde edilemedi. Bunun üzerine araştırmalar kansere karşı koruyucu besinlere yöneldi ve E vitamini ağırlıklı beslenenler gözlendi. ABD'de her yıl 12500 can alan mesane kanseriyle ilgili olarak Texas Üniversitesi bir araştırma yaptı ve sonuçlar önceki gün açıklandı.

Araştırmada Houston'dan bin kişiye beslenme alışkanlıkları, aldıkları vitaminler ve kanser bağlantısı soruldu. Doğal olarak tüketilenle hap olarak alınan arasında bir fark olmadığı, E vitaminini ihmal etmeyenlerin mesane kanseri riskinin azaldığı gözlendi. Orlando'daki Amerikan Kanser Araştırma Derneği'nin toplantısında araştırmasını sunan John Radcliffe, ‘‘Badem gibi yüksek kalorili bu gıdaları diyet yapanların da ihmal etmemesi gerekir’’ uyarısında bulundu. 



Ana Sayfa | Son Dakika | Tüm haberler | Gündem | Dünya | Ekonomi | Spor | Yaşam | Bilim-Teknoloji | Yazarlar
Kültür Sanat | Magazin | Özel Dosyalar | Piyasanet | Hava Durumu | Astronet | Televizyon
İnsan Kaynakları | | Arama+Arşiv | Bize ulaşın | Yardım
© Copyright 2004 Hürriyet
www.hurriyetkurumsal.com