23/05/2003 anasayfa>>> <<<önceki gün   bugün   sonraki gün>>>
English
yenibir.com
Genç Hürriyetim
Agora
Gündem
Politika
Avrupa Birliği
Dünya
Ekonomi
Spor
Yaşam
Teknonet
Tüm Haberler
Yazarlar
Kültür Sanat
Magazin
Özel Dosyalar
Hava Durumu
Astronet
Televizyon
HÜRRİYET EKLER
Bilim
Otoyaşam
Seyahat
Pazar
Kelebek
Yaşam Son Güncelleme 10:49
23.05.2003
Hamilelere balık tavsiyesi
 

Balığın hamile kadınlarda depresyon riskini azaltabildiği saptandı. Pittsburgh Üniversitesi'nde yapılan araştırmanın sonucu, Amerikan Psikiyatri Kuruluşu'nun genel kurulunda açıklandı.

Özellikle bazı balık türlerinde bolca miktarda bulunan Omega-3 yağ asidinin depresyon riskinin azaltılmasında etkili olduğu sanılıyor.

 

Amerikan sağlık kuruluşlarının, civa riskine karşı hamile kadınların balığı az tüketmeleri yönündeki tavsiyesi, son araştırmada boşa çıkarıldı. Hamilelerin balıktan aldığı düşük oranda civanın bebek üzerinde olumsuz etki yapmadığı belirlendi. 

 

Uzmanlar, balık yağı içeren kapsüllerde civa bulunmadığını, Omega-3 yağ asidinin bu kapsüllerden de alınabileceğini belirtiyor.

 

Omega-3 yağ asidinin beyin için gerekli olan kimyasal oluşumu dengelediği biliniyor. Depresyon, hamile kadınların yüzde 10'unda görülebiliyor.

 

Yeni araştırmalarla Omega-3 yağ asidinin depresyona etkisinin dahada açıklık kazanabileceği bildirildi.

 

 
(aa)


Ana Sayfa | Son Dakika | Tüm haberler | Gündem | Dünya | Ekonomi | Spor | Yaşam | Bilim-Teknoloji | Yazarlar
Kültür Sanat | Magazin | Özel Dosyalar | Piyasanet | Hava Durumu | Astronet | Televizyon
İnsan Kaynakları | | Arama+Arşiv | Bize ulaşın | Yardım
© Copyright 2003 Hürriyetim
www.hurriyetkurumsal.com