22/08/2002 anasayfa>>> <<<önceki gün   bugün   sonraki gün>>>
English
yenibir.com
Genç Hürriyetim
Agora
Gündem
Politika
Avrupa Birliği
Dünya
Ekonomi
Spor
Yaşam
Teknonet
Tüm Haberler
Yazarlar
Kültür Sanat
Magazin
Özel Dosyalar
Hava Durumu
Astronet
Televizyon
HÜRRİYET EKLER
Bilim
Otoyaşam
Seyahat
Pazar
Kelebek
Yaşam Son Güncelleme 22:16
22.08.2002
Süt içmeyenlerin boyu daha kısa
 

Yeni Zelanda'da yapılan bir araştırmada, süt içmeyen çocukların daha kısa boylu, daha küçük kemik yapısına sahip oldukları ve vücutlarındaki mineral yoğunluğunun daha az olduğu saptandı.

Sütün çocuklar için temel mineral, vitamin, enerji ve protein kaynağı olduğunu belirten uzmanlar, süt içmeyen çocuklarda bu durumun,ailenin alışkanlığından ileri gelebildiğini belirttiler.

Uzmanlar, düzenli süt içen 200 ve yeterli süt içmeyen, yaş ortalaması 6 olan deneklerin mineral yoğunluğu, kemik ve iskelet ölçüsü ile boy uzunluğunu gözledi. 

Süt içmeyen çocukların hemen hepsinin sağlıklı, yüzde 15-30'unun ise fazla kilolu veya şişman olduğu belirlendi. Ayrıca yeterli süt içmeyen çocukların süt içen çocuklara göre daha kısa boylu, daha küçükkemik yapısına sahip oldukları ve vücutlarındaki mineral yoğunluğunun daha az olduğu saptandı.

Yeterli süt içmeyen 50 denek arasında sadece 4'ünün yeterince kalsiyuma sahip oldukları, diğerlerinin ise vücutlarında yeterli kalsiyum bulunmadığı gözlendi. Bu guruptan 10 çocukta ise ön kolda kırık meydana gelmiş olduğu, çocukların yüzde 78'inin aile fertlerindede süt içme alışkanlığı bulunmadığı belirlendi. 

Süt içmeyen çocukların daha fazla kolalı içecek ve meyve sularına yönelerek daha fazla kalori aldıkları ve bu yüzden fazla kilolu olabildikleri belirtildi.  Araştırma raporu, American Journal of Clinical Nutrition adlı dergide yer aldı. 

 
(aa)


Ana Sayfa | Son Dakika | Tüm haberler | Gündem | Dünya | Ekonomi | Spor | Yaşam | Bilim-Teknoloji | Yazarlar
Kültür Sanat | Magazin | Özel Dosyalar | Piyasanet | Hava Durumu | Astronet | Televizyon
İnsan Kaynakları | | Arama+Arşiv | Bize ulaşın | Yardım
© Copyright 2002 Hürriyetim
www.hurriyetkurumsal.com