08/05/2002 anasayfa>>> <<<önceki gün   bugün   sonraki gün>>>
English
yenibir.com
Genç Hürriyetim
Agora
Gündem
Politika
Dünya
Ekonomi
Spor
Yaşam
Teknonet
Tüm Haberler
Yazarlar
Kültür Sanat
Magazin
Özel Dosyalar
Hava Durumu
Astronet
Televizyon
HÜRRİYET EKLER
Bilim
Otoyaşam
Seyahat
Pazar
Kelebek
Yaşam Son Güncelleme 02:17
08.05.2002
Anne sütüyle beslenenler daha zeki

Bilim adamları, anne sütüyle beslenen çocukların diğerlerine göre daha zeki olduğunu bildirdi. Amerikalı ve Danimarkalı bilim adamları tarafından araştırma, annesütüyle beslenme süresinin uzunluğunun çocuğun zekasını etkilediğini ortaya koydu.

Bilim adamları, anne sütünün faydasını, içeriğindeki maddelerin beyin kapasitesini artırmasına bağladı.

Bu sürenin uzunluğunun 9 ayla sınırlı olduğunu belirten bilim adamları, bu süreden sonra anne sütü almanın bir faydası olmayacağını ifade etti.

Sonuçları ''Journal of the American Medical Association''da yayımlanan araştırma, 1959-1961 yıllarında doğan 9 bin 125 kişi üzerinde yapıldı. Bir aydan daha az süreyle anne sütü alan kişilerin IQ seviyelerinin 99.4'te kaldığı, bunun da 100 ortalamasının altında bulunduğuna dikkat çekildi. 2-3 ay süreyle emzirilen kişilerin 101.7 seviyesine ulaştığı, 4-6 ay anne sütü alan kişilerin ise 102.3'lük bir zeka düzeyine çıktığı belirtildi. 7-9 ay emzirilen kişiler ise 106'lık bir IQ seviyesi yakaladı.

Bilimadamları, süt kalitesinin düşmesiyle zeka üzerindeki etkinin azaldığının da 9 aydan fazla emzirilmiş kişilerin zeka seviyelerinin yeniden 104 seviyesine düşmesinden anlaşıldığını bildirdi.

 
(aa)


Ana Sayfa | Son Dakika | Tüm haberler | Gündem | Dünya | Ekonomi | Spor | Yaşam | Bilim-Teknoloji | Yazarlar
Kültür Sanat | Magazin | Özel Dosyalar | Piyasanet | Hava Durumu | Astronet | Televizyon
İnsan Kaynakları | | Arama+Arşiv | Bize ulaşın | Yardım
© Copyright 2002 Hürriyetim
www.hurriyetkurumsal.com